HTML

Friss topikok

  • Tom Bobb: @Itteé: Kaptál egy magánlevelet tőlem. Abban ott a válaszom. (2015.05.08. 20:27) TORONTO – AZ „UTOLSÓ” POSZT
  • Itteé: Kedves Tom Bobb! Beleolvastam egy másik blogodba ahol,elég durva szavak hangzanak el: Feleséged, í... (2015.05.08. 02:55) TURISTAKÉNT TORONTÓBAN
  • Hajni Hajnalka: :-) (2014.09.27. 05:24) MAGYAROK TORONTÓBAN
  • Tom Bobb: @blash: Odakinn mindent kiraknak, amire nincsen szükségük, az viszi el, aki akarja. Ingyen van. Ez... (2014.07.19. 23:14) KERTES HÁZAK TORONTÓBAN
  • Tündér_Lala: Én jártam ott. Rettentően idegen más világ. Gazdag, imádják a csillogást villogást, de valahogyan... (2012.07.13. 20:03) TORONTO – AZ ELSŐ BENYOMÁSOK

Címkék

LÁTOGATÓK

HOZZÁSZÓLÁSOK

Toronto

Tom Bobb bejegyzése 2011. május 30. 13 komment

HOGYAN ÉS MENNYIÉRT?

Címkék: étkezés

Vállalható válság
 
Igen, még a nagy és erős Kanadában is válság van, a pénz időnként csak arra jó, hogy kitöröld vele (a pénztárcádat)(aztán már csak apród marad) – bár hozzá kell tennünk, hogy a kanadai és az amerikai dollár évtizedek óta nem látott „helycserélés-támadásban” vett/vesz részt, aminek itt Torontóban (és Ontario állam déli részén) nagyon örülnek. Mivel a kanadai dollár erősebb, mint az amerikai, érdemes lett átjárni oda tankolni, vásárolni, enni és inni.
Remek.
 
Valamiért a világon átnyargaló gazdasági válságot itt az emberek úgy érzik meg, ahogy te sosem fogod: egy esztendő alatt a benzin ára 30-40 százalékkal ment feljebb (őrület!), a tej és kenyér is kimagasló ugrást művelt, miközben olcsóbb lett a sajt meg a kóla. Mi a fene ütött a gazdaságba? Kik alkotják meg az árakat? Mi ez? Hogyan és mennyiért vásárolhatsz Torontóban, ebben az azért mégsem annyira vészes, már-már vállalható válságban?
Megmondom.
 
Centek
 
Az elején szögezzünk le valamit. Tényleg sok dolog 20-30-40 százalékkal lett drágább, mint egy évvel ezelőtt volt, ámde ez a „drágulás” sokszor csak centekben mérhető. Még egyszer, kizárólag az érthetőbb fogalmazás kedvéért: itt az egy órás minimál munkabér 10 dollár és 25 cent, vagyis ha a benzin ára 1 dollár/literről feltornázza magát 1 dollár és negyven cent/literre, az valóban 40 százalékos áremelkedés – azonban ne hülyéskedjünk már!
Mégis.
(Igen, tudom: Magyarországon a benzin literje lassan több mint az egy órás átlagkereset, és ezt mondogatom én itt Torontóban: majd ha 10 dollár lesz egy liter benzin, akkor lehet panaszkodni a sanyarú, elnyomott sorsokról.)
 
Az étkezéssel, élelmiszerekkel és boltokkal pár régebbi cikkemben foglalkoztam már, de most is megteszem, hiszen valóban itt az áremelkedések kora, és érdemesnek tartottam elmesélni, mi és hogyan történt ezen a téren Torontóban. Rendhagyó cikk lesz ez a mostani, mert inkább a képek mellé írok, ott mesélek kisebb-nagyobb történeteket.
 
Előszó gyanánt azért szögezzük le (még egyszer)(és még egyszer): itt a centeknek súlya van, mert pár centnyi különbségnél (jó, most 10-20-50-60 centről beszélünk) a vásárlás végén dollárok, a dolláros különbségek végén pedig akár tíz meg tíz dollárok is a zsebedben maradhatnak. Persze, ugyanúgy, mint minden normális országban, itt is érdemes szórólapokból tájékozódnod, hogy hol olcsóbbak az élelmiszerek, de az is egy megoldás (ha időd engedi), hogy minden nap másik bolthálózat üzletébe látogatsz el, és ott veszed meg, amire szükséged van. Hidd el: nagyon sok pénzt lehet így megspórolni!
Főként Torontóban, ahol minden sarkon áll egy-egy bolt, és minden nagyobb (főbb) útkeresztben találsz egy „bevásárlóközpontot”.
 
Az olcsó étellel együtt elég sok centet találhatsz a földön is, mert az emberek itt nem értékelik a pénzt, a dollárcentet – sokszor csak egycenteseket vehetsz fel a földről, de előfordul öt és persze tízcentes is (majdnem ugyanúgy néznek ki), illetve 25 centes, no meg: az egydolláros! Érdemes tehát lehajtott fejjel kullogni kicsit a parkolón keresztül, mert hogy is van a mondás? Sok kicsi…
 
A rácsodálkozás szabadsága
 
Mikor beszélgetek emberekkel és szóba kerül az étkezés, bizony sokan elmondják, hogy nemigen marad pénzük hónap végére, mert nagyon megdrágult az élelem. Wow! Nagyon megdrágult? Nem hinném. Igen, sok dolog 20-30-40 százalékkal drágább, mint egy évvel korábban, ámde a boltok sem hülyék: tudják, hogy nem fogod megvásárolni. Mit tehetnek? Olyan hihetetlen akciósorozatok és leárazások vannak, hogy csak kapkodod a fejedet és nem győzöl vigyorogni!
Sokan rácsodálkoznak, mikor azt mondom, hogy oké, tavaly kijött a havi étkezésem olyan 240 dollárból, most meg 270-280 is kell hozzá… Micsoda? Ha látnád. Azok az arcok, barátom! Ők tavaly (most fejenkénti havi étkezésről beszélünk) nem tudták 500 alatt tartani az étkezést, de mióta drágultak a dolgok, elszaladt a paci 700 dollár irányába.
Hát igen.
Az a reggeli kávé a fánkkal. Az a napközben megivott kávéhegy a fánkokkal. A röhej, hogy ott vásárolsz csak, ahol minőséget sejtesz – és miközben 60-70 centtel vagy akár egy dollárral több pénzt adsz ki a vajért, a kenyérért, a tejért vagy ugyanazért a felvágottért, fagyasztott cuccért, mint én az olcsó boltban, miért is sajnáljalak?
 
Emlékszem, a képembe kaptam, mikor közöltem, hogy én a No Frills-láncolat üzleteiben veszem az élelmiszert, hogy ők (azok, akikkel beszélgettem) soha, de soha nem vásárolnának onnan még egy elejtett gyufásdobozt sem. Mert annyira megalázó, annyira rossz, kellemetlen ott lenni a sok tróger és olcsójános között. Erre egyszer (mivel éppen leárazva adtak valamit) ellátogattam egy drágább, minőségibb hálózat üzletébe. És tudod, mit látok? Áll előttem anyuka meg a kicsi lánya és mellettük tele van a bevásárlókocsi azzal a tojással, vajjal, pékáruval és egyéb vackokkal, amit én sokszor egy-egy dollárral olcsóbban megveszek az „én boltomban”.
Miről beszélünk?
 
Spórolni (és élelmesnek lenni) tudni kell.
Na, alább jönnek a kissé személyesebb, bár (remélem) hasznos információk.
 
 
FÉNYKÉPALBUM A MAI POSZTHOZ
 
A „híres” egydolláros chips, ami később (a válság hatására) 1.25-re emelkedett. Hidd el: sokféle ilyen egyszerű, de majdnem tápláló (és nem igazán hizlaló) rágcsát kipróbáltam, mire végül ez mellett döntöttem. A Dollarama bolthálózatban kapod meg, nagyon jól jön, mikor nincs kedved sem vajas kenyérhez, sem májkrémes kenyérhez – egy-egy pohár vízzel csodákra képes!
 
A másik „híresség”, az Oreo Keksz. Valamiért Magyarország kimaradt ebből a szórásból (bár azért találtam az angolok boltjában, illetve néhányan írnak róla, hogyan kell házilag elkészíteni). Egy távol-keleten „játszódó” blogban olvastam először erről a süteményről, és nem értettem, a srác, aki valahová Thaiföldre keveredett, miért olyan boldog, amiért talált Oreót a boltban… Most már értem. Finom. Ha Torontóban (vagy a kontinens északi részén) jársz, mindenképp próbáld ki!
Az ára viszont horribilis – a válság hatására közel másfél dollárral emelkedett az ára, majdnem 40 százalékkal. Azonban van egy „kiskapu” a történetben, mert ha élelmes vagy, meg tudod venni a cuccost két dollár alatti áron. Hol a Shoppers-ban, hol a No Frills-ben, hol a Walmart-ban adják olcsóbban – csak menned kell utána, és mégsem 4.29-ért veszed (ennyi a mostani ára).
 
A junk food, az egyik kedvencem, bármilyen hülyén is hangzik. Egyszerű az elkészítése, gyors és még finom is. Toronto tele van rosszabbnál rosszabb csomagolt élelmiszerekkel – végig kell járni a szamárlétrát, tapasztalni, kóstolgatni kell, mire rájössz, hogy melyik a „minőség”.
Nos, ennek is az egekben van az ára (négy és fél dollár egy ilyen doboz), viszont ezt is szeretik hétről hétre más és más üzletláncok leértékelni, olcsóbban adni. Általában 2 dolláros áron hozzá lehet jutni – ami azért nem mindegy!
Sokan megütközve néznek, mikor kijelentem, hogy kedvelem ezt a fajta ételt. Pár perc alatt kész a mikróban, főzöl hozzá rizst vagy krumplit (ez hosszasabb kicsit), aztán rendesen belaksz ezzel az étellel. „Szemét kaja”, ez tény, de tele van zöldséggel, hússal, sokszor tésztával, máskor csak rizzsel. Szerintem (ha olcsón veszed) megéri.
 
Ennek a rizsnek külön története van. A Tone Tai Szupermarketben vásároltam, mikor kettő ilyen zacskót adtak 7 dollárért – a hülyének is megérte, hát még nekem! A szupermarket persze tele van ázsiai népekkel, csak időnként látsz közöttük fehér embert (esetleg feketét, barnát), így érdekesen nézhettem ki, amint törtem a pénztár felé a zsákmánnyal, vigyorral arcomon. Naná. Ennyi rizst ennyi pénzért… soha sem veszel.
Otthon derült csak ki (mert miért olvasgatnál egy ilyen ázsiai élelmiszerbarlangban), hogy ez nem egyszerű rizs – ezt a főzés előtt 10 órán át vízben kell áztatni! Micsoda? Az első áztatást követő főzés alatt aztán arra is rájöttem, hogy pár perc alatt tejberizs lesz a cuccból, vagyis valamit egy kicsit félreírtak a zacskón, nem kell ezt áztatni. Meg is próbáltam pár nap múlva, hogy „csak úgy” meztelenül vízbe rakom és főzöm (rajtam volt ruha) – és tudod, mit? Miközben egy átlagos, más (és drágább) rizsnek azért olyan 20-30 perc is kell, mire megpuhul és ehető lesz, ennek talán ha negyed óra kell. Ennyi. Puha, mint a vaj, nem kell áztatni, nem kell foglalkozni vele: só és víz, egy kis főzés, aztán lehet enni.
 
Na, ez már egy olyan árkategória, amire csak vágyakozva néz a magamfajta (két dollár felett van az ára), de nem volt más lehetőség, én pedig gyorsan akartam krumplipürét készíteni. Meg kell mondjam, hogy előtte próbálkoztam már a No Frills-hálózat olcsó püréjével, de ha ettél már nagyon rosszat, akkor sejtheted, miért nem vettem újra azt.
Tehát belevágtam, azt mondtam, hogy egyszer élünk, és levettem a polcról. Na, így kell idekinn Torontóban vásárolni: amint levettem, jött egy tag, hogy megtenném-e, hogy neki is adok egyet, mert ennél finomabb valamit még életében nem evett. Kérdem (mert nem értettem): ezt erre a dobozra érti? Naná, jött a válasz, ez a világ legfinomabb püréje – észre sem veszed, hogy előre felszabdalt krumpliból van.
Otthon persze rögtön nekiestem és kipróbáltam. Ha még ettél finom pürét! És ráadásul alig kell a tejbe/vízbe önteni belőle, mert remekül dagad, hihetetlen minőségű… sorolhatnám. Ha teheted, próbáld ki!
 
Nos, ez az első olyan csomag, amelyet direkt azért fotóztam le, hogy mesélhessek az árakról. Ez még valamikor a tél végén készült. Amit látunk: a kenyér (1.67), a McCain krumpli (1.99), a 2 kóla (0.85 + 0.85), a felvágott (2.99), az Idahoan burgonya (2.47), a három leves (0.65 + 0.65 + 0.65), és a pipicici (ezt feldolgoztam pörköltnek és sülthúsnak)(5.96). Ez itt 18 dollár és 73 centnyi áru volt, ami jó beosztásnál a következőképpen „maradt meg”: a levesek persze elfogynak három nap alatt, a kóla kibírja legalább 10 napig (kizárólag egy-egy pohárral a junk food vagy a pörkölt után – mert jólesik), a felvágott egy hétig is húzza (néha tovább, mert nem kell minden nap enni), a McCain krumpliból három tálcányit lehet sütni, vagyis egy hétig biztosan megvan, az Idahoan pedig attól függően fogy, hogy mikor akarsz pürét enni. A kenyér nagyjából egy hétre elegendő, bár sokszor inkább 5-6 nap alatt fogy el.
Durván tehát 20 dollárról beszélünk. Ennyiből egy ember ekkora mennyiségű cuccot tud venni.
 
Egy másik vásárlási „eredmény”, ezúttal három-négy héttel későbbről. Itt már felbukkan a jobb alsó sarokban a kenyérre kenhető, elég ízletes kenőmájas (1.86), a 12 darab tojás (2.39), illetve az ásványvíz (néha 0.99, máskor 1.19). Az ásványvíz témájához csak annyit teszek hozzá, hogy én már otthon is inkább palackozottat ittam – itt is ezt teszem, látva a szennyet, amit a Niagara felől hoz a folyó.
A minap elhatároztam, hogy főzök valamit, odaraktam egy nagy lábas vizet. Térültem-fordultam, pakolgattam elő az ételhez szükséges dolgokat, mikor véletlenül rápillantottam a vízre. Na, ha még láttál valami nyálas, kocsányos, megnevezhetetlen izét úszkálni a csapvíz tetején, ami olyan, mintha áttetsző lenne, de mégis tejszerű, kissé undorító…
Nem. Nem fogok olyan vízből inni, aminek láttam a színét a Niagaránál, majd amiről olvastam az újságokban, hogy veszélyesen a bőrödbe mar, ha pancsikolsz az Ontario-tóban (annyira fertőzött a tó). Jöhetnek nekem tisztítással meg azzal, hogy a palackozott vízbe pedig az őzek, békák és medvék pisálnak – maradjunk az európai, olasz és szlovén, máskor lengyel palackozott víznél!
 
Ez a legutóbbi bevásárlás eredménye. Itt már bőven 20 dollár alatt tudtam vásárolni, holott azért (úgy éreztem) volt anyag a hátizsákban és a kiegészítő szatyromban. A karfiolból rántott karfiol lett (Cica panírozta, én kisütöttem), mellé előtte egy laza 6 dolláros disznóhúst vettem, amiben 8 szelet hús volt (négy került most felhasználásra), aztán a krumplipüré és a leves (egy kedves barátom félévente küld nekünk „igazi, magyar” zacskós leveseket (mert Toronto nincs ellátva ilyenekkel).
A karfiol egyébként meglepően drága volt (időnként 1 dollárért is hozzájutsz, most majdnem 2,5 volt), a tojás ára az elmúlt évben lazán kúszott 1.80-ról 2.40, néha 2.60 felé. A kóla luxuscikk, éppen ezért csak módjával iszom (és isszuk), a leves zseniális – bár magas a sótartalma, a kenyér pedig olcsóbb, mint a „minőségibb” kenyerek, viszont finom, kellemes, ízletes.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://toronto.blog.hu/api/trackback/id/tr772943271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rubin17 2011.06.02. 00:02:01

Mi 200-230 korul vagyunk a kajaval/ho/fo.
Felkeszt nem veszunk, laktozerzekenyseg miatt, meg meg rakat mast se... viszont fozunk mindig. Krumplistesztat, paradicsomos tesztat, sult hust rizzsel plusz kaposztasalataval etc-etc.
Ha kell par egyszeru recept, szoljal.
Ha tejet nem innank egyaltalan(laktazcsoppekkel), es narancslet se akkor meg sokkal kevesebb lenne, de azert nem aszketanak keszulunk. XD
A hus draga meg, ugyhogy probalunk tobb husmenteset enni, illetve a sajtok jo dragak, de az kiesik ugye...

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2011.06.02. 12:49:23

@Rubin17: Jómagam is érzékeny vagyok az itteni tejre. Épp beszéltük Cicával, hogy mi lehet az oka annak, hogy itt keményen "kivagyok" a tejtől, miközben otthon literszámra tudtam inni, mindenféle "mellékes velejáró" nélkül. Valószínú, hogy itt igazi tejet iszok?
Mindenesetre nagy valószínűséggel laktózérzékeny lettem, mert a minap vagy 5 napig keményen leterített valami, ami marta a gyomromat, de nem fogok beállni a sorba, ahová a "hozzám hasonló" és "magyar" itt lévők - nem vizsgáltatom ki magam orvossal, nem kérek (mert rögtön jár) plussz pénzt a cuccos miatt, hanem lemondok a nagy mennyiségű (értsd: 2-3 deci) tejről, vízzel és (tudom, szörnyű) kólával helyettesítem. Nincs többé kakaós reggeli, és óvatos lettem a tejes kajákkal is. Csak módjával.

Mi nem főzünk mindennap, ez tény. Sokszor kedvünk vagy időnk sincs rá - mostanában kicsit rohanás lett az életünk. Tudom otthonról, hogy ha mindennap főz az ember, olcsón ki tud jönni.

Nálam az a baj, hogy 105 kilós vadállat vagyok (hehe), és még bicajozok, gyúrok is kicsit, tehát kell a napi szép adag kaja... bár mivel úgyis eresztettem egy kis téli pocakot, mondhatnám, hogy nem érdemlem meg, igaz? Mindenesetre ha én is lemondanék egy-két dologról, kijönne a kaja havi 180-200-ból is (per fő).

De jól mondod: nem készülünk aszkétának. :-)

jewel79bp 2011.06.06. 12:48:06

én sokszor nem tudom eldönteni, mivel is maradjak bizalmatlan... a minap vettem észre, hogy vagy 4 hónapja kibontva felejtettem egy üveg előre elkészített forraltbor-szerűséget, és nem is volt hűtőben. Gondoltam, mostanra biztosan megerjedt, beleszagoltam, semmi. Kíváncsiságból belekortyoltam - tök normális íze volt. Ezután elgondolkodtam, vajon mennyi tartósítószer lehet benne, ha 4hnap után sem romlott meg?... Na ilyet nem veszek többet.
De való igaz, hogy sokszor nincs különbség a drágább és az olcsóbb termék között - csak az a baj, hogy ehhez mindet jó lenne egy élelmiszerlaborban bevizsgáltatni, hogy csak azért olcsó, mert nem márkás, vagy azért, mert kétes alapanyagokból készül.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2011.06.06. 16:34:30

@jewel79bp: Most olvastam, hogy errefelé, az amerikai földrész északi féltekén (USA és Kanada) egy ember átlag 95-105 kiló élelmiszert dob ki évente. Legtöbbször azért, mert a lejárati dátum mondatja vele, hogy dobnia kell - pedig még ehető a cuccos vagy 2-3-5 napig. Példának okáért: ma járt le a kenyerem és én is észrevettem magamon a "viszketés jeleit", már töprengek, hogy holnap reggel kéne boltba menni és venni egy újat - na, de még a kenyér fele megvan! Talán dobjam ki? De hiszen semmi baja...

Így vagyunk ezzel. Másrészt a kétes alapanyagról... Nos, van itt a Coca meg a Pepsi, de egyik sem olyan finom, mint a NoName kóla. Cica a Coca Colát szereti, de még ő is azt mondja, hogy sokkal ízletesebb a NoName-es cucc (arról ne is beszéljünk, hogy lényegesen olcsóbb, közel harmada annyiba kerül, mint amazok). Aztán itt van a kenyér, a Wonder+, amit úgy vesznek az emberek, mint a cukrot (tényleg nagyon finom), de valami lehet benne, amiért a többi kenyeret figyelmen kívül hagyják, valami szer (szar), ami függőséget okoz, vagy mifene. Írtam róla régebben, hogy pont azért, mert nagyon ízlett, hirtelen leálltam a vásárlásával (másrészt drága is).

Mikor mi Cicácal (még otthon, Magyarországon) kinyitottunk egy üveg bort, hogy iszunk belőle, majd a maradékot (mert maradt bőven) visszaraktuk a hűtőbe, hosszú hónapok teltek el, mire barátom észrevette az üveget, és megkédezte, hogy mit követett el szegény bor, amiért nem isszuk. Van ez így. Ha valaki nem "alkoholista", nem iszik, mint a gödény, még a hűtőben tárolt bor is rárohad. :-)

jewel79bp 2011.06.06. 16:49:32

Na igen, én is egy hónapig (vagy tovább) iszok egy üveg bort ;)
valahol értem, amit mondasz, és egyetértek, csak mégis arra gondolok, hogy amit megeszünk, az a legfontosabb az egészségünk szempontjából. Másrészt itt van most Európában ez a halálos baktérium, már 21-en meghaltak, 2500-an kórházban vannak - és még most sem tudják pontosan, hogy mi okozza a bajt. De hogy étel, az biztosnak tűnik.

ASDF 2011.06.08. 21:03:33

némileg ide kapcsolódik. TÚRÓ RUDIT HOL LEHET VENNI? :)

A starsky nevezetű lengyel(?) üzletláncnál találtam rengeteg magyar dolgot, fűszert, ivólevet stb. a sok lengyel és szlovák cuccon kívül. Vagy a lengyeleknek nincs valami hasonló termékük? A túró rudi hiányát elég nehéz lesz megszokni

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2011.06.08. 23:14:02

@ASDF: Benn vagyunk Cicával a Mézes Mackó nevezetű magyar boltban (írtam róla a 'Magyarok Torontóban' című posztomban), hatalmas tömeg. Az öreg huszár előttünk felmordul, amolyan "tudok magyarul, de már felejtettem"-stílusban: "Egy tuorous rudit kérnék!".
Na, ez volt a nap fénypontja. :-)

Keresd meg a boltot, van ott minden "hiánycikk"!

ASDF 2011.06.09. 06:09:34

az agyam eldobom :) köszi

Rubin17 2011.06.11. 17:58:14

@Tom Bobb: "Egy tuorous rudit kérnék!" ez aranyos. :D :D :D

bb3yond 2011.06.15. 18:19:25

Starsky-ban lehet kapni az orosz? vagy ukran? fele turo rudit amirol a magyarok koppintottak. nem teljesen ugyan az de eleg kozel van. kremturo csokimazzal belul meg valamilyen lekvar.
amugy kiraly hely a no frills. ha szombat reggel 8-9 korul megyek meg nagyon tiszta, a polcok tomve vannak es szinte csak feherek vannak benne. azsia meg alszik akkor. :-)

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2011.06.15. 23:21:45

@bb3yond: Köszönöm, csak ne felejtsük el tájékoztatni az olvasókat, hogy a STARSKY üzletlánc (azt hiszem, kettő üzlettel) Mississaugában van, Toronto mellett - ami ugyan a GTA része, de nem közvetlen maga a város, amiről a blogon írok.
Egyébként abban a No Frills-ben, ahová én járok reggel 8.30-ra (nyitásra) már vannak kínaiak is - persze, ez nem csoda, hiszen North York-ról beszélünk, ahol ha nem tanulsz meg kínaiul, az utcán meghalsz, eltaposnak... :-) De egyébként pont ezt kedvelem a "hajnali" nyitásnál, hogy minden polc tele van, rend van, nincsenek vásárlók, a pénztárnál 2 perc alatt végzel...

Csak ezt nem értem, hogy miért nem lehet reggel 6-kor nyitni. Kényelmesebb lenne, illetve nekem, aki gyalog/bicajjal/busszal viszem haza a hűtött cuccokat, hasznosabb is, mert 9 fele azért már van egy kellemes hőség.
süti beállítások módosítása