HTML

Friss topikok

  • Tom Bobb: @Itteé: Kaptál egy magánlevelet tőlem. Abban ott a válaszom. (2015.05.08. 20:27) TORONTO – AZ „UTOLSÓ” POSZT
  • Itteé: Kedves Tom Bobb! Beleolvastam egy másik blogodba ahol,elég durva szavak hangzanak el: Feleséged, í... (2015.05.08. 02:55) TURISTAKÉNT TORONTÓBAN
  • Hajni Hajnalka: :-) (2014.09.27. 05:24) MAGYAROK TORONTÓBAN
  • Tom Bobb: @blash: Odakinn mindent kiraknak, amire nincsen szükségük, az viszi el, aki akarja. Ingyen van. Ez... (2014.07.19. 23:14) KERTES HÁZAK TORONTÓBAN
  • Tündér_Lala: Én jártam ott. Rettentően idegen más világ. Gazdag, imádják a csillogást villogást, de valahogyan... (2012.07.13. 20:03) TORONTO – AZ ELSŐ BENYOMÁSOK

Címkék

LÁTOGATÓK

HOZZÁSZÓLÁSOK

Toronto

Tom Bobb bejegyzése 2011. július 10. 22 komment

TORONTO – AZ „UTOLSÓ” POSZT

Címkék: gépház város

15 hónap – 43 bejegyzés
 
Már az indulásnál tudtam, mit akarok. Teljesítettem.
Úgy gondolom, a lehető legteljesebben, érthetően, a megszokotthoz/átlaghoz képest hihetetlen mennyiségű fényképpel és néhány filmbejátszással megtámogatva az elmúlt 15 hónap során bemutattam neked Kanada egyik (ha nem a) legnagyobb városát. Egy „szerencsés véletlen” miatt vagyok itt, pár évvel ezelőtt még magam sem gondoltam volna, hogy ennyire messzire visz a sorsom, de ha már ezen házak és emberek, élmények és megismerhető hétköznapok/ünnepek között és mellett élek, jogosan éreztem úgy, hogy tudnod kell róla, milyen az itteni világ.
Megmutattam.
 

Ezzel a bejegyzéssel hivatalosan befejezem ezt a blogot. Teszem ezt azért, mert úgy érzem, már nincs miről mesélnem. Megtettem, hogy havonta három bejegyzést készítettem a számodra, hogy következetesen készítettem fotókat és rövid filmeket, gondolván rá, hogy amiket én tapasztalok és látok azokat te is meg akarod tapasztalni és meg akarod tekinteni. Nem tudtam pontosan visszaadni azt, amit a saját szememmel láttam, de hidd el: igyekeztem.
Ennyire futotta.
 
Ha folytatnám a havi háromszori megjelenést, azt vennéd észre, hogy már nem kapsz elegendő érdekességet, nem olyan frissek, életszerűek, néha nagyon jól sikerültek, máskor egészen egy élő és lélegző, igazi világváros belsejébe maróak a fotóim, azt látnád, hogy a posztok laposodnak, már nem is Torontóról, hanem részben rólam szólnak… és én ezt nem akarom. Nem is volt soha tervbe véve. Sosem akartam és most sem akarok „énblogot” ebből az oldalból.
 
Érdemeim
 
Különleges és nagyon átgondolt oldalt terveztem és készítettem az elmúlt hónapok során. Nem csak úgy egyszerűen leültem a gépem mellé, hogy pár véletlenül kattintott fotóból és a fejemben kavargó sötétségből ide hányjak néhány keresetlen (vagy éppen poénos) bejegyzést a városról – néha olyan semmitmondó stílusban és tálalásban, mint ahogy azt teszik a városokat és/vagy országokat bemutató blogok. Nem. Ennél többet akartam, és ezért sokat gondolkoztam a külalakon, a „dramaturgián”, a rendszerezéseken, a témákon, hogy képes legyek egy olyan oldalt elhozni neked, amilyet előtte még nem láttál.
Tudom, hogy sikerült. Kaptam bőven visszajelzéseket ez ügyben. És fogadtam is a gratulációkat.
 
Különleges, egyedi stílusommal megteremtettem az alapot arra, hogy ha valaki a jövőben egy városról szóló blogot akar kezdeni, legyen mit „legyőznie”. Mert olvasatomban a bemutató blogok nem személyes „énblogok”, nem szólhatnak arról, merre jártam és mit csináltam – sokkal inkább egy amolyan külső szemlélő által látott, jobb szóval pártatlanul mesélő oldalak. Törekedtem rá, hogy szinte az összes bejegyzésemben érezhesd a pártatlanságomat, remélem, sikeresen vettem ezt az akadályt is!
 
Hiányosságaim
 
Persze nem lennék valódi ember, ha hiba nélkül lettem volna képes „átvészelni” ezt az elmúlt 15 hónapot. Vannak hibái a blogomnak, mint ahogy vannak hibáim saját magamnak is.
 
A blog legnagyobb hibájának, hiányosságának azt rótták fel, hogy túlságosan szókimondó, nem annyira mézesmázos, csak a szépet és a jót bemutató, mint ahogy az elvárható lenne egy-egy ilyen oldaltól. Könyörgöm, barátom: egy város nem csak a csillogásról, a hihetetlen gazdagságról és/vagy a boldogságról szól! Mint minden ember lakta helynek, úgy Toronto városának is bőven akad árnyoldala – és nem átallottam ezekről is írni.
 
Másik hiányossága a blognak, hogy nem napi szinten, nem szinte minden hétköznapi ünneppel, felvonulással, bulival, építéssel és rombolással foglalkozik, csak azokat veszi sorra, melyek egy kissé különlegesebbé, érdekesebbé tehetik Toronto városát a többi hasonló várostól.
Az is tény, hogy makacs ember lévén kötöttem magam a havi háromszori megjelenéshez, még akkor is, ha sokszor „kellett volna” egy kicsit előbb vagy később megjelentetni az aktuális posztot – minden hónap tizedik, huszadik és harmincadik napján kaphattál csak új bejegyzést.
 
A hibákért és hiányosságokért elnézést kellene kérnem, de nem teszem. Részei a blognak. Ettől a perctől kezdve örökre.
 
A jövő
 
Igen, úgy érzem, hogy jelenleg már mindent elmondtam erről a városról, amit el akartam neked mesélni. De nem vagyok ostoba ember: tudom, hogy vannak még felfedezetlen helyek és érdekes események, amikről mesélnem kell a jövőben. Lesznek új, talán még az eddigieknél is jobban sikerült fényképeim, hiszen továbbra is járom majd a várost – hol gyalogosan, hol kerékpárral. A jövő tehát nem egy lezárt, véglegesen üressé lett lap lesz, hanem egy jelenleg üres oldal, amelyet idővel, ha lesz miről mesélnem, ki fogok tölteni.
 
A rendszeresség vész egyedül oda. Megkérlek tehát, hogy ha a jövőben tudni szeretnéd, hogy a blogon megjelentek-e újabb posztok, tedd RSS-be a cuccost – vagy nézz rá időnként! Az is lehet, hogy mikor ezt a posztot olvasod, a blog már hosszú hónapok, talán évek óta bezárt és hiába keresed, nem jelentek meg újabb bejegyzések – elképzelhető.
A jövő (legfontosabban: az én jövőm) képlékeny, és ne biztos, hogy belefér a blogolás, hiába is szeretném. Más utat kerestem magamnak, más úton járok már, a gondolataim és tetteim egészen más irányba néznek. Mivel ez nem személyes bejegyzés, csak ennyit mondhatok erről.
 
Ennek a blognak az alapanyagait felhasználva idén (2011-ben) megírom a Torontót bemutató útikönyvemet, melynek szellemisége részben megegyező lesz a blogon olvasott posztokkal. A könyvet jövőre (2012-ben) szeretném értékesíteni a magyar könyvpiacon, hiszen vallom, hogy a Toronto városával foglalkozó beszámolók, útikönyvek, ismertetők nem olyan rosszak (sőt), de én más színt tudnék/tudok hozni ebbe a közegbe, mert más megvilágításból látom a várost.
Célom, hogy egy sokkal „barátibb”, hozzád szóló, kicsit lazán, kicsit tudálékosan, de könnyedén a várost bemutató útikönyvet szerkesszek össze, amelynek persze lesznek egyéb, itt és most nem taglalható meglepetései – erről szól a jövő!
Nem tudom, lesz-e könyvkiadó, amelyik felkarolja az útikönyvemet, de ha nem, e-könyvként mindenképpen szeretném terjeszteni. Alább idővel be fogom linkelni a könyv elérhetőségét (vagy elérhetőségeit), de egyelőre csak a tervezett, saját magam által szerkesztett, könnyű kis borítóval szolgálhatok. Nem nagy meglepetés, itt az angol és magyar (tervezett) cuccos:
 
   
 
Végezetül csak annyit, hogy ha Toronto városában jársz és esetleg a blog vagy a későbbi útikönyv alapján tájékozódtál, ha tetszettek a leírások, ha tudtam a segítségedre lenni, kérlek írj nekem egy rövid elektronikus levelet, hadd tudjam meg, hogy hasznos volt az elmúlt pár hónap és talán hasznos lesz a könyv is! A visszajelzéseknek sokszor nem az az üzenete, hogy magasztaljuk az írót/bloggert, hanem hogy jelezzük neki: igen, a munkádra szükség van, értelmes és érdekes, amit művelsz, csak így tovább – kellesz nekünk!
Ezt szeretném tőled kérni – ha lehet.
 
Bármi kérdésed lenne a jövőben Toronto városával kapcsolatban, bármiféle segítségre szorulsz, amiben én valóban a segítségedre tudok lenni itt, írj! Ha tudok, meglepően jó válaszokat fogok adni a kérdéseidre! Címem, ahol megtalálsz: agymosott@freemail.hu.
 
Néhány keresetlen jótanács
 
Ezt mindenképpen le kell írnom, mert fontosnak tartom. Pár hónapos itt tartózkodásom után már jobban tudtam egyes ostoba, a városban sok éve (vagy sok tíz éve) itt élő magyarokkal szemben, hogy mi és hol található, néhány „különleges”, érdekes (szükséges), nem hétköznapi dolgot hol lehet beszerezni, megtapogatni és megnézni. Olyan emberektől kértem véleményt és segítséget, akik persze büszkék a „kanadaiasságukra”, miközben azt sem tudják, merről fúj a hány méter ebben az országban/városban.
 
Sokszor érkeztek a blogra a véleményemet vagy a tényeket támadó emberek (trollok), akik persze mindent és mindig jobban tudnak. Van ez a „messziről jött ember” téma, amikor tudjuk, hogy ő mindent jobban tud és bármit mond, nem vagyunk képesek leellenőrizni (mert hogy messziről érkezett) – csak ott a bökkenő, mikor én, aki messziről idejöttem, taníthatok dolgokat ezeknek a messze élőknek, akik most már itt vannak a közelemben, ergo: nekem nem messziről jöttek…
Sajnálatos dolog ez.
A „mindent jobban tudok” téma szinte napirenden van idekinn Torontóban. Itt mindenki okos és ügyes, tehát részemről a boldog somolygás marad, meg az, hogy teszem a dolgomat. Ez az oldal egy példája annak, hogy vannak emberek, akik csak dumálni tudnak, és vannak olyanok, akik egy kicsit tesznek is érte, hogy átadják a tudásukat, élményeiket. És erre büszke vagyok, büszke is lehetek. Büszke leszek egész életemben.
 
Ha tehát úgy érzed, a körülötted forgó világban mindenki csak a száját tátja/tépi, hogy szinte az összes ember csak trollkodik a maga szemétdombján és senki sem tesz a jobb megértés és/vagy megismerés érdekében, ha úgy érzed, hogy blogot fogsz indítani, azért gondold át rendesen, mit akarsz teljesíteni! Szívesen olvasgatnék én is Madridról, Durbanról, Mexikóvárosról, Santiagóról, Los Angelesről vagy éppen Pekingről, Sydneyről és Moszkváról szóló blogot, ahol értesülhetek az ott élő emberek szürke hétköznapjairól, a vásárlásokról, a közlekedési lehetőségekről, izgalmas fesztiválokról és talán érdekes épületekről. Jó lenne végre azt mondani, hogy havonta párszor megkapom az aktuális „blogadagomat”, ahol képeket is nézegethetek, ahol kicsit én is ott lehetek a szerzővel.
 
Nincs választék.
 
Az igényes blogolás helyett mindössze szájtépés van, igénytelen trollkodás, véleményalkotás és persze lenézés, irigység. Azt vallom, ha kiérzed a beszélgető és/vagy levelezőpartnered szavaiból az irigységet, akkor jó úton jársz. Akkor egy olyan dolgot tettél le az asztalra, ami bántja őket. És a bántás belülről mar – kérdés mindössze: én miért nem vagyok rá képes?
 
Sokan nem képesek az ilyen dolgokra, mint a blogolás, de verik a mellüket, hogy bármikor meg tudnák csinálni. Szájhősök. Senkik. Még arra sem érdemesek, hogy egy mondatban megemlítsem őket.
 
Azt kérném tehát a „követőimtől”, azon emberektől, akik valami ok folyamán egy idegen ország idegen városában élnek, hogy „győzzék le” a blogomat, hogy készítsenek jobbat, élvezhetőbbet és elismertebbet! Mert ha ezt megteszik, akkor nekem is lesz mit olvasnom – én is boldog (és nem irigy) leszek.
Jó lenne már valami igazi blogger blogját olvasgatni…
 
A mai, utolsó fényképalbumot természetesen a városról szóló látképekkel zárom.
 
Köszönöm a 15 hónapos figyelmedet, és vigyázz magadra!
Mindig legyenek szép napjaid!
 
 
FÉNYKÉPALBUM A MAI POSZTHOZ
 
Nem lehet megunni. Szép. Vonzó. Tervezett.
 
Amikor távozol a kompkikötőből, csodálatosak az épületek.
 
Azt mesélik, erről a részről lehet a második legszebb panorámát készíteni…
 
… de ehhez néha kell a szép idő is.
 
Hatalmas a város így az „oldaláról nézve” is.
 
Az ott nem szmog, csak felhőrengeteg.
 
Távozva a komppal a sziget felé.

A bejegyzés trackback címe:

https://toronto.blog.hu/api/trackback/id/tr253052062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Parafon 2011.07.10. 12:09:20

Kösz! Király volt minden.

Számomra nagyon informatív és tanulságos volt ez a blog, tekintve, hogy Kanadán is kint van a zászlócskám, a kivándorlási célterületeim képzeletbeli térképén. Végeredményben azt szűrtem le az egészből, hogy Kanada (Toronto) egy jóval élhetőbb ország, de nagyjából rövid, közép, és hosszú távon is kb ugyanazzal a sebességgel rohan a vesztébe, mint MaO.

Na, majd meglátjuk! :)

sz_ 2011.07.10. 19:45:00

Szerettem olvasni a posztokat és bízom benne, hogy ha ritkábban is, de folyamatosan találok itt új bejegyzéseket.

horbi120 2011.07.11. 09:05:50

Köszi, jó volt kalandozni!

jewel79bp 2011.07.21. 12:05:29

csak így tovább :) és kösz még egyszer

quarry 2011.07.21. 13:08:53

egyedi,hasznos és szórakoztató volt,köszi és sok sikert :)

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2011.07.23. 02:27:40

@horbi120: @jewel79bp: @quarry: Én köszönöm, hogy olvastatok és (talán) szerezhettem nektek néhány kellemes, pihentető percet/órát! Azért nem csak a blogger a minőség "védjegye", hanem sokszor a normális hozzászólók is.

@sz_: Lesznek új bejegyzések. Később.

@Parafon: A világon nincs már olyan hely, mint amilyen létezett 30-40-50 vagy 100 évvel ezelőtt. Minden összeforr, a szélsőséges dolgokat összemossák, az ellentéteket vegyítik, mintha direkt rohannának a vesztükbe. Ehhez asszisztálunk mi, egyszerű senkik.
Nem csak Magyarország és Kanada, hanem az egész világ ebbe a rossz irányba tart. Egyébként pár tíz év múlva Kanada (véleményem szerint) "trianonozni" fog kicsit. Darabokra szakad majd.
Mondom: szerintem.

quarry 2011.07.23. 14:35:42

@Tom Bobb: Nagy esély van rá,hogy sokkal hamarabb megtörténik.A globalizáció"haldoklik",a kisközösségek sokkal életképesebbek lesznek és remélhetőleg a technológiai fejlődésnél fontosabb lesz a szellemi fejlődés...
Szép napot!

susiemokus 2011.11.30. 15:29:26

Kedves Tom!
Személy szerint nagyon élveztem a blogod minden mondatát!!! Nem kell foglalkozni azokkal az emberekkel, akik magukon viselik a "közkedvelt magyarság"-ot, hiszen gondolom Te is azért indultál el otthonról, mert valljuk be lehangoló egy olyan országban élni, ahol az emberek ( és akkor a politikát még nem is keverem bele!) ennyire negatívak. Egyébként is élvezetes volt olvasni a blogot, de tekintettel arra hogy családdal én is készülök Torontoba, valósággal ittam minden szavát! Rettentő hasznos dolgokat tudtam meg az országról, az emberekről, az életről. Ezért ezer köszönet Neked!!! Majd ha nemsokára ott leszek, már olyan szemmel fogom nézni és keresni a dolgokat, ahogyan Te mondtad, és így legalább a kezdeti nehézkes időszakot könnyebb lesz átvészelni. A fotókért pedig külön köszönet! A vizuális megelevenítés sokkal közelebb hozta az egész írás mondandóját. A nyáron kinn voltunk kicsit terepszemlét tartani, és bizony jó érzés volt egy-egy épületet, helyet viszontlátni a képeid között! Én örülnék neki, ha nem fejeznéd be a blogot! Esetleg kibővíthetnéd egész Canadára! :-) az már jó nagy anyag lehetne, nem 15 hónapos, hanem 15 éves!
Kívánok neked nagyon szép éveket!!!! és várjuk a folytatást érdeklődve!!! :-)

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2011.12.18. 13:31:11

@susiemokus: Köszönöm szavaidat! Már összegyűjtöttem két-három új posztra való anyagot, de bevallom, hogy krónikus időhiányban szenvedve (év végi hajtás melóban)(szombat-vasárnap már csak álom)(he-he-he) ezek legközelebb csak 2012-ben fognak emészthető formában megjelenni.
Addig is dolgozom a fotók tökéletesítésén, illetve saját fotós ismereteim bővítésén, hogy még jobb minőségben tudjak "szolgáltatni".

Kellemes "kintlétet" nektek, ha jöttök!

puycsi 2012.01.12. 12:43:35

nagyon tetszenek az írásaid, és a képeid.jó hogy rátaláltam. Szeretnék,több minden kérdezni tőled.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2012.01.17. 13:12:41

@puycsi: Várom a kérdéseket. Privát emilemet megtalálod a személyes adatlapomon.

BBKolos 2012.01.19. 22:40:15

Szia Tom! Ma ajanlottak kanadabol a blogodat.elvezettel olvasom.
En februar vegen koltozom ki Torontoba.szeretnek toled nehany informaciot kerni ami segithet az elokeszuletekben.lolvastam hogy mas is erdeklodott nalad es emlitetted hogy kuldjon privat mailt.en kuldenek de nem tudom hol talalom a cimed.
Szoval itt az enyem ha van 1 perced vmikor lecci irj nekem egy (akar) ures mailt es jelentkezem.elore is koszi.es koszi a blogot is. :)
b2bkolos@gmail.com

takaba 2012.08.31. 13:23:49

Jó sokat olvastam a blogodból, amire most találtam rá. Remélem, fönntartod a neten, mert többször vissza akarok jönni böngészni benne, ha le is zártad. Nekem tetszik, hogy a kellemetlenebb oldalt is bemutatod - a saját nézőpontodon át. Kicsit karcos a stílus néhol, ahogy te magad is utalsz erre olykor, na de hát mindannyiunknak megvan a maga egyénisége, ezért vagyunk összetéveszthetetlenek.
Kifejezetten jó volt olvasni olyan bejegyzéseket, amelyek érdekesek, hasznosak is, és emellett nem csöpögnek a hozsannától. Én nem tervezem ugyan, hogy odaköltözzem - na de ki tudja, mit hoz a jövő, talán egyszer megismerek egy fess, hosszújáratú tengerészkapitányt, akiről viszont kiderül, hogy Kanadába szakadt hazánkfia. :)

Köszi az eddigi írásaidat, és ha lesz posztolni valód még ide, érdeklődéssel fogom olvasni.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2012.09.05. 05:01:46

@takaba: Köszönöm szavaidat - és íme, még az alkalmat is megragadom, hogy bevalljam: van 2-3 új posztra való anyagom, melyeket régebben már tervezgettem, de mindig elmaradtak. Pár új helyszín, új fotók még 2011-ből, úgyhogy hamarosan "jól megszerkesztem" őket és talán lesznek friss érdekességek is.
Egyébként nem szándékozom bezárni, eltüntetni a blogot a Netről. Tudom, hogy mit képvisel - szerintem még a tárhelyet adók is érzik ezt.

"Karcos". Ez a szó mosolygásra késztetett. Köszi. :-)

Rocko- 2012.10.05. 10:15:05

"Ha folytatnám a havi háromszori megjelenést, azt vennéd észre, hogy már nem kapsz elegendő érdekességet"
miért, semmi se változik, történik ott?
még Budapesten is lehetm iről írni.

"Ezzel a bejegyzéssel hivatalosan befejezem ezt a blogot."
akor én most elolvasom előlről. :D

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2012.10.07. 01:07:03

@Rocko-: Nem mindenről, csak a valóban érdekes dolgokról akartam írni ezen a blogon. Bár már nem tartózkodom a városban (hivatalosan), de vannak élményeim és fotóim, melyeket meg akarok később osztani veletek - csak időhiányban szenvedek.
De olvass csak elölről. Később lesznek új bejegyzések. Ígérem...

tebuko 2013.01.01. 14:28:30

Kedves Tom Bobb! Eloszor is nagyon Boldog Uj Evet kivanok neked! Nem tudom olvasod e meg a bejegyzeseket de ha veletlenul igen akkor mindenkepp szeretnem felvenni veled a kapcsolatot. Itt elunk Torontoban, es vegtelenul szimpatikus a hozzaallasod minden magyarokat illeto temahoz, meg ugy egyaltalan...nagyon hasonlo szemleletunk van a vilagrol kifejezetten az ittenirol. Es felre ne erts, sem segitseg sem semmi nem kell nem kerni szeretnek...van munkank, beszeljuk a nyelvet, es pontosan tudjuk mar mi merre hol talalhato es mi hogy mukodik. Hivatalos tolmacskent dolgozom szoval gondolhatod mennyi magyarral talakozom naponta. Nap vegen sokszor elgondolkodom hogy en ugyanabbol az orszagbol jottem mint ezek az emberek? Eppen ezert nagyon jol esne egy normalis beszelgetes normalis emberekkel akik ertelmesek es nem csak szeretnenek valamit azert keresnek meg. Nincs nyajas mosolygas, nincs kepmutatas...sorolhatnam. Az elmult idoszak annyira kimerito es lehangolo volt hogy most szilveszterkor azt fogadtuk meg hogy messze koltozunk minden magyarok lakta kornyekrol...es inkabb olyan emberek tarsasagat keressuk akik hasonlo eletfelfogassal rendelkeznek, tanultak, es szeretnek dolgozni, normalisan elni, gyermeket nevelni. Van egy kislanyunk es a masodik baba is uton van:-) Ha esetleg lenne kedved vagy kedvetek a paroddal talakozni akkor keress meg. Az emailem reamrebi@gmail.com ( mar nem hasznalom az emailt amivel bejelentkeztem ide) Koszonom hogy elolvastal es sikerekben gazdag nagyon bekes boldog uj evet kivanok neked/ nektek megegyszer!

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2013.01.01. 22:21:54

@tebuko: Elolvastam a hozzászólásodat. Fel fogok bukkanni az életedben. Hamarosan. Köszönöm a megkeresést.

THONY 2013.10.27. 22:07:26

Üdv!
Jó volt olvasni a blogot, sok mindent jó volt egy bevándorló szemszögéből látni sokat tanultam, sok minden tisztúlni látszik előttem. Talán egy hasonló minőségű magyar blogal, könnyebb lenne most itt élni. De mára belefáradtam, és sosem fogom megérteni mindazt ami az itteni emberekből lett, holott többre érdemes ez az ország. Talán, nekem is kellett volna egy blogot vezetni arról, hogy látom Kanadai szemmel Magyarországot, de ehhez nem kaptam kellő erőt. Kívánok nektek jó életet, és azt hogy találjátok meg azt a helyet ami igazán hazátoknak mondható majd... szeressétek hibáival, csodáival és meghálálja! Bízom benne ha hazaköltöztem, talán megismerkedhetünk lenne miről beszélni 10 év után Európa szívében! Várom a jövőben a bejegyzéseket!

Itteé 2015.05.08. 00:30:53

Nagyon tetszett a blogod.
Magyarországon élek,nem akarok kimenni,esetleg látogatóba,vagy ha Isten is úgy akarná,sosem lehet tudni hová sodor az élet! Szeretem,ha őszinte valaki és nem játssza meg magát,sőt nem akar szebbet mutatni vagy valótlant,mint ami van!Téged ilyennek látlak a blogod alapján. Nem láttam a nevedet,amikor Torontóra rákerestem az interneten,és az oldal végén a könyvajánlónál elolvastam"Tom Bobb" hűha,csak nem Tamásnak hívnak? Lejjebb láttam meg,de igen.:)) Nem tudom miért de megéreztem,és ezért írtam a mosoly jelet,nahát: Tamás Kanadából? Most lehet csak nézel,-mit irkál ez személy???? Elnézést, ha túlzásban kiadtam a gondolatomat,de ez jött,és kedvességből írtam le,mint kis kitérőt,mondhatnám mint pozítivumot. Olvastam,miket kaptál/irígy becsmérléseket/ sajnos minket magyarokat ez jellemez,tisztelet a kivételnek! Magam sem szeretem ezt a negatív "búsmagyarlelket",sőt kifejezetten rosszat tesz az országnak és az embereknek,de annak nagyon örülők,hogy vannak akik nem ezt képviselik!! Sok sikert kívánok!
Legyél boldog és úgy igazán találd meg a helyedet az életben,hogy kiteljesedj,valamint további jó írást ha folytatod a blogod.
Üdv!

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2015.05.08. 20:27:16

@Itteé: Kaptál egy magánlevelet tőlem. Abban ott a válaszom.
süti beállítások módosítása